Storbritanien

Jag är i Storbritanien med min familj. Vi är i Manchester och vi har kollat på ett Manchester derby det var jätte coolt och vi satt på den mittersta raden. Matchen gick på Old trafford Manchester Uniteds hemma arena. Manchester United vann matchen med 4-2 och målen kom från Rooney x3 och ett mål av Antonio Valencia och målen av City kom från Carlos Tevez och Craig Bellamy. Rooney satt en straff men det snyggaste målet kom ändå från Valencia han gjorde en cykelspark från ett inlägg av Rooney.

 Jag har också varit och tittat på den stora klockan i London Big Ben, en visare på Big Ben är lika stor som en dubbeldeckare. Så då förstår ni att Big Ben är väldigt väldigt stor.

vi åker till England en gång om året och vi kollar alltid på en fotbollsmatch. De tidigare åren har vi tittat på Manchester United - Chelsea, Chelsea - Tottenham, Liverpool - Manchester City, Arsenal - Chelsea, Arsenal - Manchester United, Liverpool - Everton, Manchester United - Liverpool, Liverpool - Chelsea, West Ham - Burnley, Manchester United - Arsenal.

 Jag har också testat att gå på skola i Storbritanien då måste man ha skoluniform på sig. Det gillade inte jag för det är bättre att ha vanliga kläder på sig för det är så fult med skoluniform.

 Favoritsporten är ändå inte fotboll i Storbritanien även att jag tycker det men det är faktiskt gång lite konstigt fast det är sant och den som ligger näst därefter är snooker.

 Storbritanien är med i EU.


Kommentarer
Postat av: Anonym

bra skrivet men big ben är faktist som tio dubbeldeckare!! xD

2009-10-21 @ 12:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0