Kanotens utedag.

Jag var i grupp 5 på utflykten. Från min klass var vi jag, Adel och Adis. På den stationen hos Mia då skulle man gå i en labyrint och hon sa till om man gick fel så sa hon till. Man skulle kolla vad dom andra hade gått och så skulle alla komma i mål. Man skulle också ha en golfboll på ett sånt spel med hål i då fick man inte ramla ner och alla skulle hjälpa till att styra. Sen skulle man räkna hur många gånger man klarade det. Vi klarade det 9 gånger. Sen skulle man också försöka knyta upp flera hopprep som dom hade knytit ihop. Vi klarade det. Hos Markus skulle man gå en runda och så skulle man hitta en lapp. Då stod det fråga Markus. Då frågade vi han då skulle vi ställa oss den som har längst hår först och sen bakåt. På nästa lapp stod det också fråga Markus. Då skulle vi lägga oss på en gräsmatta och hålla i den andras fötter då skulle Markus mäta hur långa vi var. Sen gick vi till ett till papper då stod det också fråga Markus. Då frågade vi han då skulle vi räkna hur många i vår grupp hade tillsammans i sina förnamn. Hos Annika skulle vi hitta nummer på låtar så stod det en liten bit av en låt då skulle man sjunga det. Hos Maria skulle man hitta saker t.ex stenar gräs och blommor och bilda ordet rolig. För min grupp gick det bra på det. På den sista stationen var vi hos Klas då skulle vi komma ihåg 31 saker som fanns inom ett område som inte tillhörde naturen. Min grupp hittade 29 saker. Det här var roligt. Mitt betyg blir 4/5 för att det här var en rolig sak och grupperna var bra och det var roliga uppgifter. Jag kan tänka mig att göra nåt sånt här igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0